Es proposa un "model de formació basat en competències" i un nou model d'aprenentatge en el que l'estudiant, actor principal, responsable i compromès amb el seu futur, desenvolupa un paper més participatiu en l'adquisició de coneixements i d'estratègies d'aprenentatge permanent.
Per aconseguir-ho, s'incideix especialment en metodologies docents innovadores de contrastada solvència, com l'aprenentatge reflexiu, l'aprenentatge basat en problemes, el portafoli de l'estudiant i estratègies pedagògiques que fomenten, entre altres aspectes, el treball cooperatiu.
En el model de capacitació integral, el docent es converteix en tutor i orientador, de manera que l'alumne pren un paper plenament participatiu. L'estudiant desenvolupa així un sentit de la responsabilitat i del compromís amb el seu propi futur.
L'Escola Universitària de Fisioteràpia Gimbernat sempre ha estat innovadora en temes docents. No és estrany que, davant del nou repte que suposa per a les Universitats l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), aquesta Escola faci anys que treballa perquè els nous models, actuacions i cultures docents estiguin plenament implantats en les nostres titulacions.
Les titulacions es desenvolupen seguint un model d'aprenentatge que es basa en la participació activa de l'alumne, amb l'acompanyament i orientació del professor. A través de les activitats plantejades, l'alumne no només adquireix coneixements, sinó que també desenvolupa les habilitats (competències) requerides pel perfil professional de la titulació o curs.
Les titulacions es desenvolupen seguint un model d'aprenentatge que es basa en la participació activa de l'alumne, amb l'acompanyament, tutorització i orientació del professor. Des de les primeres sessions de l'assignatura el professor planteja activitats de diferent tipologia que els alumnes han de desenvolupar/resoldre treballant individualment o en grup. Els resultats d'aquestes activitats són presentats i discutits a classe, el que permet a l'alumne tenir una informació àgil i continuada del seu progrés, i amb l'ajuda del professor, pot identificar què ha de millorar per assolir els objectius d'aprenentatge.
A través de les activitats plantejades l'alumne no només adquireix coneixements, sinó que també desenvolupa les habilitats (competències) requerides pel perfil professional al qual preparar la titulació o curs, com ara treballar en equip, dirigir equips, o presentar oralment i per escrit informació davant col·lectius de perfil diferent (clients, usuaris, membres de l'equip de treball, etc.). Aquestes habilitats són treballades a través de sessions teoricopràctiques en les nostres aules, i a través d'activitats de "outdooring" en què professors plantegen als alumnes reptes, activitats, situacions, que han de resoldre treballant en equip. Coordinació, comunicació, resolució de conflictes, motivació, adaptació al canvi, confiança en l'equip, etc, són entre d'altres les habilitats que l'equip ha d'aplicar per a la realització d'aquestes activitats.
Aquest procés d'ensenyament-aprenentatge es concreta en un model basat en l'evolució progressiva de la tipologia de treballs, tant en la mateixa assignatura com al llarg de la titulació. Així en la fase inicial els treballs són força dirigits, i a mesura que l'estudiant va adquirint els coneixements i habilitats, se li plantegen treballs a desenvolupar amb major i fins i tot total autonomia.
Una titulació de futur
El professional de la fisioteràpia ha de ser capaç de valorar l'estat funcional del pacient/usuari, així com de dissenyar el pla d'intervenció de fisioteràpia. Per a això integrarà diferents mètodes i procediments encaminats no només a la terapèutica clínica, sinó també a la promoció i manteniment de la salut.
El títol de Grau pretén formar professionals de futur, amb una sòlida preparació científica i humana, que tenen els coneixements, aptituds, habilitats i actituds necessàries per poder donar resposta a la creixent demanda social d'eficàcia i efectivitat en l'atenció a la salut. Un cop finalitzats els estudis de Grau, l'alumne gaudirà de la possibilitat de continuar estudis a través de màsters, investigació i fins i tot realitzar un doctorat.
L'Escola de Fisioteràpia Gimbernat-Cantàbria veu a l'Espai d'Educació Superior una excel·lent oportunitat per millorar la formació integral dels estudiants, fomentant no només l'adquisició de competències cognitives, sinó també d'habilitats personals, actituds i consideració dels valors professionals.
Noves metodologies docents
L'equip docent de l'Escola ha treballat amb rigor per adequar els nous plans d'estudis oferint noves metodologies docents. Les pràctiques externes es desenvolupen en centres qualificats tant al nostre país com en altres països europeus, amb l'objectiu d'accedir al món professional amb garantia de superar les exigències del mercat laboral, introduint els últims avenços en innovació tecnològica.
S'aposta per un model educatiu que enfoca el procés d'aprenentatge-ensenyament com a treball cooperatiu entre professors i alumnes, on el docent adquireix el rol de tutor i orientador de l'alumne. L'estudiant es converteix llavors en l'actor principal, responsable i compromès amb el seu futur, amb un paper més participatiu en l'adquisició de coneixements i estratègies d'aprenentatge permanent.
Per aconseguir-ho, s'incideix principalment en l'aprenentatge basat en problemes, caracteritzat per estar centrat en l'estudiant, promovent que l'aprenentatge sigui significatiu, a més de desenvolupar una sèrie d'habilitats i competències indispensables en l'entorn professional actual.
Una titulació de futur
El professional de la logopèdia ha de ser capaç de valorar l'estat funcional del pacient/usuari, així com de dissenyar el pla d'intervenció de logopèdia. Per a això integrarà diferents mètodes i procediments encaminats no només a la terapèutica clínica, sinó també a la promoció i manteniment de la salut.
El títol de Grau pretén formar professionals de futur, amb una sòlida preparació científica i humana, que tenen els coneixements, aptituds, habilitats i actituds necessàries per poder donar resposta a la creixent demanda social d'eficàcia i efectivitat en l'atenció a la salut. Un cop finalitzats els estudis de Grau, l'alumne gaudirà de la possibilitat de continuar estudis a través de màsters, investigació i fins i tot arribant al doctorat.
L'Escola Gimbernat-Cantàbria veu a l'Espai d'Educació Superior una excel·lent oportunitat per millorar la formació integral dels estudiants, fomentant no només l'adquisició de competències cognitives, sinó també d'habilitats personals, actituds i consideració dels valors professionals.
Noves metodologies docents
L'equip docent de l'Escola ha treballat amb rigor per adequar els nous plans d'estudis oferint noves metodologies docents. Les pràctiques externes es desenvolupen en centres qualificats tant al nostre país com en altres països europeus, amb l'objectiu d'accedir al món professional amb garantia de superar les exigències del mercat laboral, introduint els últims avenços en innovació tecnològica.
S'aposta per un model educatiu que enfoca el procés d'aprenentatge-ensenyament com a treball cooperatiu entre professors i alumnes, on el docent adquireix el rol de tutor i orientador de l'alumne. L'estudiant es converteix llavors en l'actor principal, responsable i compromès amb el seu futur, amb un paper més participatiu en l'adquisició de coneixements i estratègies d'aprenentatge permanent.
Per aconseguir-ho, s'incideix principalment en l'aprenentatge basat en problemes, caracteritzat per estar centrat en l'estudiant, promovent que l'aprenentatge sigui significatiu, a més de desenvolupar una sèrie d'habilitats i competències indispensables en l'entorn professional actual.