16
Abr
18
Des de Gimbernat Solidària us compartim informació referent al Projecte Health Us Nepal que ens han fet arribar des de la Fundació Autònoma Solidària.
El projecte consisteix en habilitar un centre mèdic d'assistència primària a la zona de Simikot, capital de la província de Humla. També obrir una farmàcia a Simikot, que pugui proveir de medicines als malalts a preus convenients. Les farmàcies que hi ha no donen cap servei d'assistència sanitària ni consells d'ús dels medicaments.
La província de Humla te una població d'uns 60.000 habitants, molt repartits pel territori. La capital, Simikot, en te uns 3.000. Hi ha, només, un petit hospital públic. El dèficit és manifest.
El projecte es recolzarà en la ONG HEALTH US NEPAL, de la que es varen presentat els Estatuts a la Generalitat el juliol 2017 i comptarà , com a equip humà en el terreny, amb en Marc Boix Bruguera, nepalès de naixement, d'aquesta província, adoptat per una família gironina als 6 anys, metge de la Universitat de Barcelona i comptarà també amb assistents sanitaris de la zona, equiparables a títol d'infermers i auxiliars de farmàcia. Aquí, l'equip de la ONG l'integren tres persones de l'entorn familiar i d'amistat d'en Marc.
Podeu trobar més informació a la pàgina oficial de l'ONG https://healthusnepal.wordpress.com/ i al seu Facebook https://www.facebook.com/healthusnepal
En aquest enllaç podeu trobar informació detallada de tot el projecte.